tisdag 2 juni 2009

Några läsvärda länkar bara

Jag kan inte säga att jag har så mycket annat att göra, men idag är jag trött och det är för många bloggar att plöja igenom och jag börjar samtidigt att fundera på när jag läste en tidning som inte var länkad från en blogg senast.

Dock tänkte jag dela med mig av dessa två länkar eftersom det var trevlig läsning. Den första handlar om upphovsrätt och patent sett ur en uppfinnares ögon
och den andra är finska YLE som berättar (på svenska) om att även Finland nu har ett Piratparti. Grattis och välkomna!

I dagarna har också Advace Patrol släppt en skiva enbart via TPB, vilket tydligen är andra gången de gör det och en idé jag tycker är hemskt kul...framförallt eftersom deras skivbolag gjort dem till målsägare i TPB-rättegången. Läs mer och klicka vidare härifrån...eller bara ta den här artikelln från DN.se.

Glöm inte heller bort att Sharing is Caring och att det är blodbrist i Sverige just nu.

/Elin

1 kommentar:

  1. Jag tycker om mitt blod! Och jag är närmast livrädd för nålar.. Så jag låter nog bli ;).

    Intressant länk den första förresten, tyvärr ledde den till tusen andra länkar som jag inte hade tid att läsa men läste iaf.. Ihk! Nu ska jag läsa om DNA-replikation....

    SvaraRadera