lördag 6 juni 2009

Om idag är gul och blå, låt imorgon bli lila!

Så, jag är inte så datateknisk av mig och lyckas inte ändra i lay outens HTML-kod så att hela baneren syns, men om ni vill se hela kan ni klicka er till Sagor från Livbåten, där jag hittat koden från första början. Vill ni inte se hela baneren borde ni gå in ändå och rösta på det 10 bästa (roligaste) anledningarna till att rösta Pirat i morgon!

På grund av mina ekonomiska bekymmer igår pratade jag en hel del med mina föräldar över Skype (varför har någon överhuvudtaget telefon längre? When come to think about it...varför stämmer inte hela världens telefontillverkare Skype?), och fick höra att någon hade kommenterat att de inte tyckte att Piratpartiet syntes nu inför valet. Svaret som mina föräldrar då gett (vågar inte längre säga om det var mamma eller pappa) var att Piratpartiet syntes där deras väljare fanns: på internet. Det vet partiet om och därför uppmanas det till kampanj där, i kombination med bristande resurser. Ett mycket klokt svar i kombination med att Piratpartiet inte blir inbjudna till de offentliga debatterna.

Men det är på internet piraterna finns, det är på internet kampanjerna drivs, det är på internet som informationen utbyts, det är på internet man får veta allt först...

Det är på internet Piratpartiet syns och det är för internet och den personliga intigritetens skull som Piratpartiet behövs! Må hända är det en generationsfråga och må hända kommer min generation vara den första och sista som lever på internet, men vore det inte bättre om vi bygger något nytt och än mer fantastiskt på internets axlar snarare än överger det och blir flyktningar eftersom regeringarna runt om i världen har startat krig på internet?

I övermorgon, japansk tid, ska jag kasta mig in i en ny upplevelse här på internet, jag ska vara med på en valvaka över IRC, även om jag har dugga kl 10:30 sedan.

Kan jag från Japan så kan ni i Sverige!

Rösta i EU-valet. EU-politik är också politik. Jag röstar Pirat.

/Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar