söndag 7 juni 2009

Ensam men glad

Nu tänkte jag avrunda det här, innan inlägget är färdigskrivet kommer resultatet vara färdigt. Nu är 5611 räknade och Piratpartiet har 7,1 % fortfarande.

Från Göteborgs valvaka hör jag att många ska bada i Poseidon-fontänen och många jublar så fort Piratpartiet nämns. Från svt hör jag inte så mycket alls eftersom badande planerat och de spelar "We are pirates" i olika versioner. Jaja, fick ju höra det mesta av valvakan i alla fall.

Det är förresten ganska intressant, på Piratpartiets hemsida står "Vi sänder därför själva på Piratpartiet LIVE! från våra valvakor, under devisen "Don't like the media? BE the media!". Man ska inte behöva slå på TVn för att delta i valfesten!"

Trots allt motstånd till "gammelmedia" och trots många kastade glåpord så är det ändå svt:s valvaka som ger information till Piratpartiets valvakor. Som sagt...det är intressant och OJ nu kom Maud in i mina högtalare igen. Det var ju en liten chock.

5623...jag börjar bli trött.

IRC la av var 15 minut ungefär, så jag slutade försöka...omdömet för IRC blir annars att det är lite som aftonbladets chatt i början på 90-talet när jag tog mina första vinglande steg på internet.

Christian Engström verkar ha blivit Piratparitets sändebud i Bryssel, det var förstanamnet också för de som inte visste det...och nu börjar de spela Pirates of the Internet. Ja, det känns som om man hade kunnat ha roligare valvakor om man varit i Sverige. Frågan kvarstår ju dock om jag varit intresserad om jag varit i Sverige.

Ett stort tack till Elina och Mats som hållit mig sällskap under de här timmarna. Hade nog totalt lackat ur (alternativt kännt mig ännu mer malplacerad och ensam) om jag varit tvungen att sitta så här själv. Antagligen hade jag gett upp vid 6.

Ingen är kvar på valvakan i Göteborg längre, alla badar i fontänen tror jag. Men jag tänker inte byta stream, för då kanske jag tappar allt ljud. Verkar vara fler människor i Stockholm...inte lika många som vill bada i fontäner där.

Nu stängde de av sändningen från Göteborg. Jag hatar dem. Rick Flakvinge skulle just komma till svt! I Stockholm spelar de också Pirates of the Internet. Ovärt! Får kolla på det på annat vis senare antar jag.

5 kvar...och inget ljud...Jag kan nog klämma in två timmars sömn till...för där stängde även Stockholm ner sin sänding. Tack och hej! Ett mandat till Piratpartiet och:

"Enligt Valmyndighetens valsimulator kommer ett av de två "extra" mandaten som Sverige kommer att få om Lissabonfördraget ratificeras att tillfalla Piratpartiet."

Hurra!

/Elin 06:41

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar