fredag 26 juni 2009

He just went home.

Vilket är förklaringen i Men in Black runt konspirationsteorin att Elvis fortfarande lever. Tydligen så sägs det att den Michael Jackson som dog i förrgår inte var den riktiga utan att den riktiga Michael Jackson dog för flera år sedan.

Min främsta källa för nyheter är bloggar och min främsta källa för bloggar är Piratpartiets hemsida, vilket kan göra min inhämtning av information lite vriden men det är jag full medveten om. Johan sa någon gång "Nej just det, du får dina nyheter från partiet.", något som lät så läskigt att jag började läsa nättidningar igen! Till och med en japansk en: Yomiuri shimbun (eftersom Christian Engström (PP) ska vara med i en intervju där). Tittar under internationellt och under politik. Idag hittade jag detta under politik-fliken. Really?
Update:
efter att ha tagit mig igenom lite mer än bara de första kanjina så ser jag att det kanske passade lite ändå då.

Nyheten om Jacksons död hittade jag dock i en politiskt väldigt obunden blogg: Blåggeri och koseri. Det är förresten också min främsta recensent av Kirunafestivalen som går av stapeln nu i helgen.

Det här var stora nyheten idag förresten (Michael Jacksons död, inte Kirunafestivalen) och vi pratade om det en lång stund innan lektionen började (och en bra stund efter att lektionen började också eftersom vi försökte använda det som argument att slippa quizet). Tillsist sa Andrea: "Isn't it kind of fun that we have been talking about how stupid it is that the newspapers wrote so much about the swine flue...and now we're sitting here talking about Michael Jackson's death as if it was the biggest thing that had happend since we came to Japan?"

Vi sa inget mer i den saken efter det.

/Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar