måndag 8 juni 2009

Kort lycka.

Så, nya tag och allt sånt ni vet... jag hade tänkt ta en liten stund och bara gå omkring och le här i Japan och på frågan varför jag var så "genki"skulle jag svara: "We have a pirate in the EU parlament." Väldigt många av utbytesstudenterna här är insatta i det där med TPB-domen och svenska Piratpartiet. Även amerikanare har satt sig in i Piratpartiets chanser att nå EU-parlamentet.

"So, you look genki this morning..."
"Yes! I've been up since 4 a.m."
"But...why?"
"Whale wake...eeh...election wake...Europe voted yestarday!"
"Wake?"
"Yea...?"
"As for dead people wake?"
"You don't say that in English?"
"...no..."
"What do you call it then? When you sit and wait for the result of the election?"
"...yea...nothing? We don't do that..." ((yea...right...))
"Okay...anyway, that was what I did...and we won! Or...nor won...but got a spot in the parlament!"
"This is not the Pirate party right?"
"YES! :D"
"Realy? Cool!"

Jag var genki, jag spread the word, pratade med européer, uppmanade tyskar att gå med i deras Piratparti...sen kommer jag hem och läser:

Guardia di Finanza slog till mot Embassy of Piracy i Venedig
Tingsrätten: Piratdomaren inte jävig

En dag...en endaste liten dag...kunde man inte få det? Kunde man inte få vara äckligt genki i en endaste liten fjuttig skitdag?! Tur att jag inte for hem förrän 8...

Som sista sak för ikväll, som fick mig att dra lite på munnen är dock att 4chan tänker trolla den Kinesiska regeringen! Så bäst att man aktar sig i Europa, vill ju inte bli som Kina och få 4chan efter sig.


We have met the enemy and he is us
- från alltid lika underbara xkcd.com

/Elin

1 kommentar:

  1. Jag kan inte påstå att jag förstod serien, vilket kan ha något att göra med att jag inte begriper mig på Troll eller 4chan, och allt vad det hette...

    SvaraRadera