lördag 23 maj 2009

Så mycket på samma gång

För att citera Magnus Uggla (vilket jag gärna gör):

Ja, vill man snabbt följa med i varje fläkt,
lever man i ständig jäkt.
För om man bara blinkar,
går ut och pinkar,
är man på läktar'n direkt.

Hänga med, måste hänga med!
Hänga med, måste hänga med!
Får inte missa nåt.
Hänga med, måste hänga med!
Hänga med, måste hänga med!
Det är tidens lott,
annars blir man hastigt en,
tvåa på bollen igen.

Det känns lite så...som om det händer för mycket och ifall man bara tar en paus i två sekunder så har man missat hälften av allt som är viktigt. Jag vet att det är lite överdrivet, men jag har svårt att sålla och hålla mig till saker som är väsentliga. Jag tror att den här bloggen kommer kunna bli farlig för mig.

Saker värda att nämna och se:




Internetdebatten är stor över hela Europa och är inte bara på agendan i Sverige. I Tyskland stängde man ner Wikileak.de (även om det nu är up and running igen) och var då tillsammans med Kina det enda landet i världens om stängt av siten.

Vad som händer i Frankrike behöver man väl inte ens prata om längre? Och även om den här videon är upplagd på de flesta bloggar och sidor som berör det här ämnet bara ens lite så känner jag för att lägga upp den jag också.




Beroende på hur bra din tyska är kan du ju också läsa vidare om vad som händer i Tyskland här, eller här (personen som har gjort filmen f.ö. och ja, den är på tyska, vad förväntade du dig?).

...och sen lite fler saker som jag inte kommer ihåg, orkar leta reda på eller ens vet om ännu.

/Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar