måndag 25 maj 2009

Planerar valvaka

Tänk att allt som behövdes för att döda politikintresset var att skaffa en blogg?

Vallokalerna i Sverige har redan öppnat, flera dagar sedan så varför har du inte röstat ännu? Och jag börjar mer och mer undra vad i hela friden vi egentligen har valdagar för...är det för att vi överlag är så bra på att skjuta upp saker så om vi har X antal veckor på oss så glömmer vi bort det, skjuter upp det och röstar helt enkelt inte?

När jag skriver det där så känns det fullständigt rimligt att det är just därför vi har valdagar faktiskt och det sägs ju även att största delen av alla röstar då.

Det är i alla fall valdag söndagen den 7 juni och vallokalerna stänger klockan 21.00 CET (vilket gör det 04:00 måndagen den 8 juni i Japan). Det borde betyda att slutgiltigt resultat kommer...jag har faktiskt ingen som helst aning, men resultatet brukar komma samma dag som röstningen va?

Jag tänkte hålla valvaka! Är det någon som vill göra mig sällskap? Kom inte och klaga på att det blir sent, jag har ett quize kl 10:30 japansk tid, men innan det vill jag veta resultatet.

Så jag kommer vara här natten mellan 7 och 8 juni, eller hela 7 juni för er hemma i Sverige.

Gå och rösta
lila! Redan idag!

/Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar