måndag 13 juli 2009

Men tänk, att få va' fri...

Jag börjar bli trött på att leta efter fakta, att hitta sidor att länka till för att styrka mina ack så givna argument. Jag börjar bli trött på att det inte verkar leda någonstans och att allt jag gör egentligen är att upprepa vad andra redan har sagt. Helt ärligt, jag börjar bli trött på den här bloggen och den politiska debatten. Så, is this it? Dog Elins politiska intresse i eftersvallningarna av EU-valet när hon insåg att hon var för långt borta och att själva aktivismen i partiet hon gått med i sakta ebbar ut då folk med mer kött på benen pratar om att det är dags att växa upp och sansa sig? Sägas ska väl att jag håller med dem, de skriver bra och övertygande och jag undrar om det var gapigheten som egentligen lockade mig...att stå framför en tank på Himelska fridens torg.

Jag har funderat sen jag skrev sist. På politiken i EU och i Sverige, på alla gånger jag har velat göra skillnad men inte hittat något att fokusera på, alla gånger jag önskat att kvinnorna inte haft rösträtt bara för att jag skulle kunna kämpa för det. Jag har funderat på vad jag ska göra när jag kommer tillbaka till Sverige...och jag har funderat på om jag inte ska klippa naglarna snart (inget metaforiskt alls, utan helt bokstavligt).

Kanske blev den här bloggen bara ytterligare ett utlopp för min hemlängtan?

Så nu har jag tänkt om. Jag ska inte lägga ner bloggen, men jag ska heller inte skriva sakfakta, i alla fall inte som huvudsyfte. Jag ska ta ett steg tillbaka, jag ska fortsätta läsa bloggar och jag ska fortsätta lyssna till debatten. Kanske hitta andra kanaler att delta i den också, men här, på bloggen, kommer jag göra det gör anser mig göra bäst: spåna, reflektera och tänka. Allt utifrån den politiska inriktning som jag hittat och som jag faktiskt står för.

Jag jobbade hela högstadiet med att arbeta bort hela min person, alla åsikter jag någonsin haft och de som blev kvar yttrade jag inte i onödan. Nu har jag under en tid haft för mycket åsikter, för många åsikter och för starka åsikter. Jag behöver hitta en balans, ett eget syfte i debatten...Det kommer, jag tänker inte ge upp det här.

/Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar