måndag 20 september 2010

På fyra år ska jag ska jag göra skillnad

Jag tänkte ta upp den här bloggen igen. Inte för Piratpartiets skull utan för Sveriges skull.

Jag röstade Pirat i det här valet eftersom jag litade på det svenska folket, men jag ska sluta med det nu. Jag litar inte längre på att det svenska folket kan ta vettiga beslut. I ärlighetens namn trodde jag att svenska folket skulle rösta rödgrönt, att idioter skulle rösta på Sverigedemokraterna och att jag skulle rösta på integritetsfrågorna eftersom det är vad jag då anser viktigast.

Jag anser integritetsfrågorna som viktigast när någon annan tar hand om välfärden. Men tydligen gör inte folk det längre och därför måste jag kasta ut Piratpartiets valprogram. Förhoppningsvis kan jag återuppta det någon gång, men jag kommer inte lita på att svenska folket röstar rätt längre. Tydligen är vi lika egoistiska och kapitalistiska som amerikanarna. Grattis Sverige.

På fyra år ska jag göra skillnad. På fyra år ska jag få er att rösta på välfärden och inte på den privata plånboken.

/Elin

1 kommentar:

  1. Jag var ledsen igår, och så blev det morgon och jag trampade iväg till universitetet, satt på föreläsning om makromolekylära markörer och cirkulationen. Men nu börjar det krypa fram igen.. Jag har så svårt att köpa argumenten för blå politik. Utanförskap är inte bra, men att sätta folk i åtgärder som i själva verket orkar och vill jobba när jobb finns är väl inget något parti vill..?

    Usch! Tårar av besvikelse tränger fram med jämna mellanrum!

    SvaraRadera